NOW IN LITTLE THINGS

ART


Wouter Rosseel

Impressions of Ethiopia


Als muzikant is Wowie (Wouter Rosseel °1980) al langer vertrouwd met de muziek uit Ethiopië en dan voornamelijk met de ethio-jazz van Mulatu Astatke. Voor zijn band Jamaican Jazz Orchestra schreef hij het nummer 'Ah Beh Bah' dat gebaseerd is op de typische pentatonische toonladders uit Ethiopië. Naast muziek heeft Wowie nog een andere grote passie: tekenen en schilderen. Voor zijn eerste tentoonstelling haalt hij inspiratie uit de traditionele Ethiopische beeldende kunst die hij via platenhoezen van reggae leerde kennen. Zijn werk getuigt van veel creativiteit en fantasie en oogt steeds kleurrijk en speels.

Feline De Coninck - Solo exhibition

‘You will love again the stranger who was your self’

The title of Feline her new series is based on the poem

'Love After Love' by Derek Walcott:


The time will come when, with elation you will greet yourself arriving at your own door, in your own mirror and each will smile at the other's welcome, and say, sit here. Eat. You will love again the stranger who was your self. Give wine. Give bread. Give back your heart to itself, to the stranger who has loved you all your life, whom you ignored for another, who knows you by heart. Take down the love letters from the bookshelf, the photographs, the desperate notes, peel your own image from the mirror. Sit. Feast on your life.

Ann De Winne
‘Illusions/delusion’ , 2019

In het werk van Ann De Winne staat de wereld op zijn kop, vol ironie, humor en zelfrelativering. Met de collagetechniek wordt er duchtig op los geassocieerd. Banale beelden en andere visuele prikkels worden uit hun context gehaald en verknipt tot een zonderlinge wereld waar niets meer is zoals het lijkt.


Een universum waarin je constant op het verkeerde been wordt gezet. Fascinerend en bevreemdend.

In little Things kunnen kunstenaars hun werk exposeren voor een periode van 3 maanden.

Bent u geïntereseerd in de kunstwerken of in het exposeren van eigen werk ?

Vraag meer uitleg aan de bar of neem contact op, wij staan u met plezier te woord.

Archief

PIRO PALLAGHY
‘Onbekende Bekenden’ , 2019

Ik ben geboren in wat hier bekend staat als het Oostblok, meer bepaald in Hongarije. Ik heb het geluk gehad om in mijn leven de grote politieke systemen mee te maken: resten van het feodalisme, het stalinisme, het communisme en het kapitalisme. Zo ben ik opgegroeid tussen overblijfselen en objecten van de kleine adel, gemengd met wat ik fabricaten van het communisme noem… ons huis was een samenraapsel van opvallend goed gemaakte objecten en industriële brol. Mijn werk cirkelt rond deze samenkomsten.
‘Onbekende Bekenden’, mijn recent werk toont personen en gebeurtenissen die voor de kijker vreemd en onbekend of juist bekend en vertrouwd lijken. De beelden suggereren een verhaal, maar de spanning die ontstaat door emotionele en mentale tegenstellingen in de composities zorgt voor lichte verwarring en een vraagteken.


Dit spel van tegenstellingen vormt de eigenlijke kern van mijn werk. Ik breng relaties tot stand tussen dingen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Ik probeer te ontroeren en te bezielen door tegenpolen of vreemde elementen bij elkaar te brengen.


Kim Snauwaert

‘I won anyway’


Kim Snauwaert (°1986) kan je moeilijk in 1 vakje stoppen. Deze transdisciplinaire kunstenares (o.a. bekend van 'Between us: The marriage' en 'The best of Dorien B') behaalde haar bachelor in de kunstwetenschappen en haar diploma beeldende kunst aan School of Arts, KASK. Wil je meer informatie over haar werk, surf dan naar kimsnauwaert.com.


Henry Ghammache


Henry Ghammache toont in deze reeks foto’s een expressie van de relatie tussen mens en tijd, de impact van de mens op de natuur én de wereld in zijn geheel. "Wij leven zó snel dat wij vaak de kleine, blijkbaar 'onbeduidende' dingen aan ons laten voorbijgaan." Henry hoopt ons met zijn werk even tot stilstand te brengen om na te denken over de gevolgen van de beslissingen die wij dagelijks nemen en hoe die onze omgeving beïnvloeden.
Tijdens deze drie maand durende tentoonstelling kan Henry je steeds te woord staan over zijn werk, daar hij onze buurman/portretfotograaf is van de fotoboutique in Sint-Amandsberg

www.henryghammache.com
www.fotoboutique.be

Alwin Viaene


De werken representeren een imaginaire vormgeving van innerlijke belevingen, ze lijken de grens te verbeelden tussen binnen en buiten. Organische structuren zijn vaak een vertrekpunt waaruit het lijnenspel voortvloeit. Verder vormen zijn psychologische gespreksvoering en de psychoanalytische literatuur de inhoudelijke basis van zijn tekenkundig en grafisch werk.

www.instagram.com/alwinviaene
www.alwinviaene.com



Elly Van Eeghem

Urban Fabric


Elly trok deze beelden in Gent op plekken die in verandering zijn. Ze vertellen soms abstract hoe de stad verandert en waaruit het stedelijk weefsel bestaat. Ze maken deel uit van een grotere fotoreeks die van oktober tot mei in STAM werden getoond. Een aantal foto's werden nadien opgenomen in de vaste museumcollectie. Alle foto's zijn analoog. De gelaagdheid is geen postproductie in Photoshop maar werden verkregen door het meermaals belichten van eenzelfde negatiefbeeld tijdens het fotograferen zelf.



Ellyvaneeghem.be

evenementfoto: © Phile Deprez


Luc Degryse

Domesticated Furniture


Mijn tekeningen Domesticated Furniture cirkelen rond twee vragen:

Hoeveel object zit er in een mens en hoeveel mens in een object?

Het is bekend dat we menselijke eigenschappen aan objecten toekennen.

We spreken over de hals van een fles, over het oor van een tas over de poten van een tafel . Maar hoe zou een object naar de mens kijken?

Mijn antwoord kan je komen bekijken aan de muur van little things.


Eloïse Baele


Met menselijke lelijkheid als terugkerend thema, probeert Eloïse geen statement te maken. Neen, dat laat ze aan anderen over. Eerder wil ze een sfeer scheppen, die bevreemdend is maar ook herkenbaar.

Ze plaatst haar karikaturale pionnen zo, zoekend naar een sterk beeld. Een beeld dat spreekt maar ook verspreekt, aanspreekt en bespreekt.

Daarbij stelt ze spontaniteit centraal in haar reeks, want zo ziet ze de mens het liefst. Rechtuit. Beschamende integriteit op een onbewaakt moment.

Deze spontaniteit weerspiegelt zich in haar manier van werken. Hoe afschrikkend een rechtstreekse confrontatie met het blad ook kan zijn, laat ze zich leiden door lijnen en niet andersom.


Jo Van Rijckeghem


Jo Van Rijckeghem (°1967) woont en werkt op het platteland.

Dit landschap, mens en dier die er verblijven, observeert hij en stelt hij in vraag. Boerenpaarden, oerkracht in het landschap als kunstwerken in een museum. Met of zonder staart. Het bekken van een vrouw, geploegde grond. Vragen rond vruchtbaarheid. Silo's als kerktorens in het landschap, krachtvoer verdwijnt in voederbakken van te veel dieren.

Wat wordt zichtbaar gelaten en wat blijft onzichtbaar voor de toevallige toeschouwer? Wat toon een mens en wat houdt hij voor zichzelf?


Inge Deketelaere


Inge woont niet ver van Campo Santo en het kerkhof is haar tweede tuin. De sfeer en de schoonheid van de elegante begraafplaats hebben haar altijd al weten te lokken. De porseleinen foto’s op de grafzerken die ze zo vaak ziet, vormden de inspiratiebron voor haar werk. De meestal erg oude foto’s –vaak uit de 19e eeuw –zijn aangetast door de tijd en vertonen verminkingen en hiaten. Door de foto’s te integreren in haar schilderijen via olieverf en collagetechnieken geeft Inge niet alleen de afbeelding maar ook de overledene een tweede leven.

Joris Vanpoucke


The works on show are the result of a year-long period of intentional withdrawal in my countryside atelier. During this time my artistic practice was focused mainly on a continued exploration of my draughtsmanship, with the addition of a developing experimentation in the medium of oilpainting. The specific context of working in an isolated rural environment resulted in a re-orientation of my artistic approach, in subject as well as technique. A new series of self portrait oil-paintings originated from this personal introspective dedication. The poetic naturalist approach in these paintings runs parallel to the series of pencil drawings I created in the same period. Depicting familiar but at the same time otherworldly landscapes and plants, the interaction of the figurative subjects and a drawing technique bordering on the maniacal, evokes a certain Unheimlichkeit: when the familiar becomes strange we enter the realm of the uncanny. Corresponding is the choice of organic materials like casein as a carrier for the drawings: this living material imbues the works with a certain tactile approachability contrasted by an almost clinical depiction.

Nina Vandeweghe


Nina Vandeweghe's werk omvat zowel tekeningen als schilderijen. Ze bouwt haar groteske werelden intuïtief op. Dit universum wordt bewoond door tal van groteske figuren: dieren, mensen, spullen, die in een chaotisch, maar niet willekeurig tafereel worden geplaatst. Haar figuren zijn aandoenlijke wezens, melancholische anti-helden met hoekige schouders en te lange ledematen.

Vaak gebruikt ze een 'gestolen' stukje tekst, een zin, een woord als vertrekpunt om een beeld op te bouwen. Deze 'geplukte woorden' verliezen al schilderend en tekenend hun oorspronkelijke betekenis en dienen louter als inspiratie om tot iets nieuw te komen. De reeks 'quotes' toont enkele werken die op deze wijze werden opgebouwd.

Filip Rottiers


Hoe verbeeld je datgene?

Het besef van aanwezigheid en toch onzichtbaar. Neem nu eens als metafoor hiervoor de wind. Onder welke vorm verbeeld je dit in je geest. Met behulp van je zintuigen is de wind voelbaar. Zichtbaar?Deze genereert beweging in bladeren van bomen, geritsel.


Door verscheidenheid aan methode's en matrialen in mijn kunstwerken te gebruiken, hoop ik hetzelfde te genereren, aanwezigheid van iets onzichtbaar, onder een bepaalde vorm te laten verbeelden in de geest van de toeschouwer

Céline Geeraert


Célines vrije beeldende werk gaat van tekeningen tot 3D constructies waarbij haar innerlijke beleving centraal staat en de motor vormt voor elk werk.


www.celinegeeraert.com

Openingsuren:


maandag

dinsdag

woensdag

donderdag

vrijdag

12:00u - 20:00u


Location:                   

Antwerpsesteenweg 420 A       

9040 Sint-Amandsberg


Reserveer:

0477 83 62 37

Mail:

littlethings.bvba@gmail.com


Volg ons:

© 2018 Little Things ALL RIGHTS RESERVED