NOW IN LITTLE THINGS

ART

Céline Geeraert

 

Célines vrije beeldende werk gaat van tekeningen tot 3D constructies waarbij haar innerlijke beleving centraal staat en de motor vormt voor elk werk.

 

www.celinegeeraert.com

In little Things kunnen kunstenaars hun werk exposeren voor een periode van 3 maanden.

Bent u geïntereseerd in de kunstwerken of in het exposeren van eigen werk ?

Vraag meer uitleg aan de bar of neem contact op, wij staan u met plezier te woord.

archief

ELLY VAN EEGHEM

Urban Fabric

 

Elly trok deze beelden in Gent op plekken die in verandering zijn. Ze vertellen soms abstract hoe de stad verandert en waaruit het stedelijk weefsel bestaat.

Ze maken deel uit van een grotere fotoreeks die van oktober tot mei in STAM werden getoond. Een aantal foto's werden nadien opgenomen in de vaste museumcollectie.

Alle foto's zijn analoog. De gelaagdheid is geen postproductie in Photoshop maar werden verkregen door het meermaals belichten van eenzelfde negatiefbeeld tijdens het fotograferen zelf.

 

 

Ellyvaneeghem.be

evenementfoto: © Phile Deprez

LUC DEGRYSE

Domesticated Furniture

 

Mijn tekeningen Domesticated Furniture cirkelen rond twee vragen:

Hoeveel object zit er in een mens en hoeveel mens in een object?

Het is bekend dat we menselijke eigenschappen aan objecten toekennen.

We spreken over de hals van een fles, over het oor van een tas over de poten van een tafel .

Maar hoe zou een object naar de mens kijken?

Mijn antwoord kan je komen bekijken aan de muur van little things.

ELOÏSE BAELE

Met menselijke lelijkheid als terugkerend thema, probeert Eloïse geen statement te maken. Neen, dat laat ze aan anderen over. Eerder wil ze een sfeer scheppen, die bevreemdend is maar ook herkenbaar.

Ze plaatst haar karikaturale pionnen zo, zoekend naar een sterk beeld. Een beeld dat spreekt maar ook verspreekt, aanspreekt en bespreekt.

Daarbij stelt ze spontaniteit centraal in haar reeks, want zo ziet ze de mens het liefst. Rechtuit. Beschamende integriteit op een onbewaakt moment.

Deze spontaniteit weerspiegelt zich in haar manier van werken. Hoe afschrikkend een rechtstreekse confrontatie met het blad ook kan zijn, laat ze zich leiden door lijnen en niet andersom.

Jo Van Rijckeghem (°1967) woont en werkt op het platteland.

Dit landschap, mens en dier die er verblijven, observeert hij en stelt hij in vraag.

 

Boerenpaarden, oerkracht in het landschap als kunstwerken in een museum. Met of zonder staart.

Het bekken van een vrouw, geploegde grond.

Vragen rond vruchtbaarheid.

Silo's als kerktorens in het landschap, krachtvoer verdwijnt in voederbakken van te veel dieren.

Wat wordt zichtbaar gelaten en wat blijft onzichtbaar voor de toevallige toeschouwer?

Wat toon een mens en wat houdt hij voor zichzelf?

INGE DEKETELAERE

 

Inge woont niet ver van Campo Santo en het kerkhof is haar tweede tuin. De sfeer en de schoonheid van de elegante begraafplaats hebben haar altijd al weten te lokken. De porseleinen foto’s op de grafzerken die ze zo vaak ziet, vormden de inspiratiebron voor haar werk. De meestal erg oude foto’s –vaak uit de 19e eeuw –zijn aangetast door de tijd en vertonen verminkingen en hiaten. Door de foto’s te integreren in haar schilderijen via olieverf en collagetechnieken geeft Inge niet alleen de afbeelding maar ook de overledene een tweede leven.

Joris Vanpoucke

 

The works on show are the result of a year-long period of intentional withdrawal in my countryside atelier. During this time my artistic practice was focused mainly on a continued exploration of my draughtsmanship, with the addition of a developing experimentation in the medium of oilpainting. The specific context of working in an isolated rural environment resulted in a re-orientation of my artistic approach, in subject as well as technique. A new series of self portrait oil-paintings originated from this personal introspective dedication. The poetic naturalist approach in these paintings runs parallel to the series of pencil drawings I created in the same period. Depicting familiar but at the same time otherworldly landscapes and plants, the interaction of the figurative subjects and a drawing technique bordering on the maniacal, evokes a certain Unheimlichkeit: when the familiar becomes strange we enter the realm of the uncanny. Corresponding is the choice of organic materials like casein as a carrier for the drawings: this living material imbues the works with a certain tactile approachability contrasted by an almost clinical depiction.

 

Filip Rottiers

 

Hoe verbeeld je datgene?

Het besef van aanwezigheid en toch onzichtbaar. Neem nu eens als metafoor hiervoor de wind. Onder welke vorm verbeeld je dit in je geest. Met behulp van je zintuigen is de wind voelbaar. Zichtbaar?Deze genereert beweging in bladeren van bomen, geritsel.

 

Door verscheidenheid aan methode's en matrialen in mijn kunstwerken te gebruiken, hoop ik hetzelfde te genereren, aanwezigheid van iets onzichtbaar, onder een bepaalde vorm te laten verbeelden in de geest van de toeschouwer

 

Openingsuren:

 

maandag

dinsdag

donderdag

vrijdag

zaterdag

09u-17u

Woensdag:

08u30-17u

Zondag:

09u-15u

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nina Vandeweghe

 

Nina Vandeweghe's werk omvat zowel tekeningen als schilderijen. Ze bouwt haar groteske werelden intuïtief op. Dit universum wordt bewoond door tal van groteske figuren: dieren, mensen, spullen, die in een chaotisch, maar niet willekeurig tafereel worden geplaatst. Haar figuren zijn aandoenlijke wezens, melancholische anti-helden met hoekige schouders en te lange ledematen.

Vaak gebruikt ze een 'gestolen' stukje tekst, een zin, een woord als vertrekpunt om een beeld op te bouwen. Deze 'geplukte woorden' verliezen al schilderend en tekenend hun oorspronkelijke betekenis en dienen louter als inspiratie om tot iets nieuw te komen. De reeks 'quotes' toont enkele werken die op deze wijze werden opgebouwd.

Location:

Antwerpsesteenweg 420 A

9040 Sint-Amandsberg

 

Reserveer:

0477 83 62 37

Mail:

littlethings.bvba@gmail.com

 

Volg ons:

© 2018 Little Things ALL RIGHTS RESERVED